Let op!! Je kleren praten.

Kleding is een Taal. Het projecteert iets over jezelf. Op zich is daar niks mis mee, totdat we het hart achter deze taal nader bekijken.
De mode ontwerpster van de minirok had als doel om daarmee mannen te lokken en losse zeden te promoten. Zie deze link.

Je hart achter kleding.

In de tijd dat ik korte rokken droeg vond ik het mooi, ik zag er geen kwaad in, het zou op zich gek zijn als ik mijn eigen lichaam niet mooi zou vinden. Maar mijn hart daarachter was alleen niet zo mooi en totaal niet op Christus gericht.
Misschien herken je bepaalde gedachte wel:
·         Bevestiging van wie je bent door aandacht te vragen van mannen.
·         Mooier willen zijn dan andere vrouwen.
·         Andere vrouwen jaloers maken.
·         Flirten met mannen.
·         Genieten van de reactie van mannen bij het showen van je lichaam.
·         Populair willen zijn.


Christus en je uiterlijk 

Wat leeft er in je hart? Hoe denk je over jezelf? Wil je dat de aandacht op jouw lichaam gericht wordt of op Christus? Het Vaderhart achter 1 Timotheus 2:9 tekst heeft het verlangen dat je goed voor jezelf zorgt, respectvol met je lichaam omgaat en dat de aandacht niet gericht is op ons uiterlijk, maar op goede werken en waarom?
Zodat Christus zichtbaar wordt in ons  leven: niet meer ik leef, maar Christus leeft in mij (Galaten 2:20).

Wil je dat mensen goud of parels zien of Christus in jou?
Wil je dat mensen kostbare kleren zien of Christus in jou?
Wil je dat mensen haarvlechten zien of Christus in jou?

Waarom roept Paulus juist ons vrouwen op om ons uiterlijk eerbaar,  ingetogen en bezonnen te laten zijn? Als ik naar mezelf kijk ben ik als vrouw snel geneigd om de aandacht op mezelf gericht te laten zijn, me zelf een beetje op te poetsen zeg maar.
De Here Jezus roept ons op om ons te bekleden als uitverkorenen van God, heiligen en geliefden, met innige ontferming, vriendelijkheid, nederigheid, zachtmoedigheid, geduld, Kolossenzen 3:12.

Dit is een enorm omschakelen van ons denken:
En word niet aan deze wereld gelijkvormig, maar word innerlijk veranderd door de vernieuwing van uw gezindheid om te kunnen onderscheiden wat de goede, welbehaaglijke en volmaakte wil van God is, Romeinen 12:2.

Welke kleren eren God? Hoe we daar mee mogen omgaan is een zoektocht welke we bij de Heere God mogen neerleggen en mogen we in alle vrijmoedigheid vragen om Zijn wijsheid.



Gebedspunt: Heere God, welke kledingstukken in mijn kledingkast zijn niet tot uw eer?

Reacties